diumenge, 18 d’octubre del 2020

De tres en tres, 8

Crítiques profètiques davant els governants

Per: Antoni Ferret

 

Ai dels qui fan lleis injustes  /  i promulguen decrets opressors!  /  Neguen la justícia als febles,  /  roben el dret als pobres del meu poble;  /  les viudes són el seu botí  /  espolien els orfes.  /  Què fareu el dia  /  que us demanaran comptes,  /  quan veureu apropar-se la tempesta?  /  A qui acudireu perquè us socorri?  /  On amagareu les vostres riqueses? (Isaïes 10: 1-3)

Jo us dic: escolteu bé,  /  governants del poble de Jacob,  /  prohoms de la casa d'Israel!  /  No us pertoca a vosaltres de conèixer el dret?  /   Doncs només sabeu odiar el bé i estimar el mal:  /  arrenqueu la pell del cos i la carn dels ossos.  /  Però ningú dels qui devoren la carn del meu poble,  (...)  a cap d'aquests  /   el Senyor no respondrà  /  quan cridi auxili.  /  Són uns criminals  /   i ell els amagarà la cara.  (Miquees 3: 1-4)

 Rei de Judà, que seus al tron de David (...)  /  Això diu el Senyor:  /  Defenseu el dret i la justícia,  / arrenqueu l'oprimit de mans de l'opressor, / no maltracteu ni injurieu l'immigrant,  /  l'orfe o la viuda,  /  ni vesseu sang innocent en aquesta ciutat. (...)  /  Però si no feu cas de les meves paraules,  /  aquest palau es convertirà en una ruïna.  / Ho juro per mi mateix, jo, el Senyor.  (Jeremies 22:2)

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada