dissabte, 16 de setembre del 2023

ENSÉÑANOS A PERDONAR*

Algunes idees del comentari a l’evangeli (Mt 18,21-35) escrit per: Fray Marcos – Fe adulta



CONTEXT

L’evangeli d’avui segueix amb el perdó. Mateu ens diu que sense perdó recíproc no és possible la comunitat.

El perdó no és altre cosa que una manifestació d’amor, que arriba fins a perdonar l’enemic. L’amor i el perdó són indissociables.



EXPLICACIÓ

La paraula «Setanta vegades set» no s’ha d’agafar en sentit literal. És una manera de dir: sempre. Perdonar no ha de ser un acte, sinó una actitud sigui quina sigui l’ofensa.

La paràbola s’explica per si sola. Posa de manifest l’enorme diferència que hi ha entre el deute de l’un i de l’altre. El senyor perdona un deute immens, i l’empleat no és capaç de perdonar una misèria.

Al final Mateu té una contaminació d’AT. Jesús no podia haver dit: «Igualment us tractarà el meu Pare celestial si cadascú no perdona de tot cor el seu germà.» (Mt 18,35)

A l’evangeli, sovint, trobem aquesta incapacitat d’acceptar plenament el Déu de Jesús, que abans que tot és Pare.

Compta perquè nosaltres també ens sentim més propers a aquests Déu de l’AT que premia i castiga perquè ens permet també a nosaltres fer-ho amb els altres.



APLICACIÓ

El perdó només pot néixer d’un amor verdader. No és fàcil perdonar, tampoc ho és estimar. Va en contra dels nostres instints. Va en contra del que per a nosaltres és raonable.

Pel nostre ego, perdonar és sentir-se moralment superiors. I per altre banda tenim molt arrelat allò de: Perdono però no oblido.

Entrar en la dinàmica de Jesús és entendre que quan perdono em faig un favor a mi, i quan em perdonen em sento perdonat per Déu..

Perquè, la millor manera de sentir-se perdonat per Déu és descobrir que aquells a qui jo he ofès m’han perdonat. És des de la convicció de sentir-se perdonat per Déu que som capaços de perdonar-nos a nosaltres mateixos.

Per entrar en la dinàmica del verdader perdò, hem de prendre consciència del que som realment i de la manera de ser de Déu. Descobrint l’única realitat m’adono que no hi ha res per perdonar, perquè no hi ha un altre.

*.- https://www.feadulta.com/es/evangelios-y-comentarios/383-mateo.html


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada