dilluns, 14 de setembre del 2020

De tres en tres, 2

                            Rebuig als actes de culte si no hi ha justícia

Ni que m'oferiu holocaustos  /  no m'hi complac;  /  els sacrificis de comunió,  / 

ni tan sols me'ls miro.  /  No em molesteu més  /  amb el xivarri dels vostres cants.  /  No vull sentir  /  el so de les vostres arpes.  /  Deixeu que el dret brolli com l'aigua  /

i la justícia ragi  /  com un torrent inestroncable.  (Amós 5: 22-24)

Molta atenció a aquesta frase:

Deixeu que el dret brolli com l'aigua  i la justícia ragi com un torrent inestroncable.

És una de les 2 o 3 frases més bones de tota la Bíblia.

Per què m'oferiu tants sacrificis? /  Estic embafat d'holocaustos de xais  /  i de greix de moltons  (...)  /  No porteu més ofrenes inútils:  /  el fum dels sacrificis el detesto.  /  (...)  Quan alceu les mans per pregar  /  em tapo els ulls per no veure-us  (...)  / perquè teniu les mans plenes de sang.  /  Renteu-vos, purifiqueu-vos.  /  Traieu de davant meu  / 

les vostres accions dolentes,  /  deixeu de fer el mal,  /  apreneu a fer el bé,  /  busqueu la justícia,  /  detureu l'opressor,  /  defenseu l'orfe,  /  pledegeu a favor de la viuda. (Isaïes 1: 10-17)

Però vosaltres us refieu de paraules enganyoses que no serveixen de res. Robeu, mateu, cometeu adulteri, jureu en fals, cremeu encens a Baal, seguiu altres déus que mai no havíeu conegut, i després veniu a presentar-vos al meu davant, en aquest temple que porta el meu nom. ¿Penseu que això us salvarà i que podreu continuar cometent coses tan abominables? Aquest temple que porta el meu nom, ¿us penseu que és una cova de lladres? Doncs sí, això és el que jo veig! Ho dic jo, el Senyor. (Jeremies 7: 8-11)

Antoni Ferret


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada