Jesús dormia a popa, sobra un coixí, el desperten i li diuen: «Mestre, no et fa res que ens enfonsem?» (Mc 4,38)
De
Jesús no en tindrem un coneixement real mentre que no el reconeguem i no
entenguem que el cristianisme és acció. Com li va passar a Pau:
-
Fins que «no ens
caiguin dels ulls una mena de escates i recobrem la vista» (Ac 9,1-18.BIC), i
ens posem a «treballar més que ningú» (1 Cor 15,10), al servei dels altres...
-
Fins que no hàgim
curat la nostra ceguera física i espiritual,
no
començarem a ser verdaders
deixebles
i podrem dir, com Joan:
«Sabem que coneixem Déu [i a Jesús] si guardem els
seus manaments» (1Jn 2,3) i, si despleguem en nosaltres i en els altres, la plenitud de
la seva vida.
Un
personatge, Jesús, que no ha estat indiferent per la història. Un Jesús, que: pel seus
fets, les seves dites i la seva vida, Pau el reconeixia com el «rostre humà de Déu»,
la «imatge del Déu invisible» (Col 1,15)
I,
tanmateix, un dels menys considerats
pel
pensament laic dels nostres dies.
Un desconeixement, no obstant, que ja ve de lluny. En el Càntic dels
càntics (A.T.), ella es queixa: «En el meu llit en plena fosca, / he
cercat l'amor de la meva ànima. / L'he cercat i no l'he trobat».(Ct 3,1) També
Marc relata que els del seu poble es preguntaven en relació a ell: «D'on li ve, tot això? Què és aquesta saviesa que
ha rebut? I aquests miracles obrats per les seves mans? 3 ¿No
és el fuster, el fill de Maria», (Mc 6,2-3). Natanael se sorprenia: «De Natzaret en
pot sortir res de bo?» (Jn 1,46). María Magdalena el confon
amb l’hortolà a l’entorn del sepulcre (cf. Jn 20, 14-15). Els deixebles d’Emmaús
caminen amb ell i no el reconeixen: «¿Tu ets
l'únic foraster dels que hi havia a Jerusalem que no saps el que hi ha passat
aquests dies? (Lc 24,18) I, en el Cenacle, els deixebles:
«esglaiats i plens de por, es pensaven que
veien un esperit». (Lc 24,37)
El
verdader coneixement només el dóna l’amor. Seran els ulls i el
cor de Joan i la Magdalena els qui abans reconeixeran a Jesús ressuscitat. Joan
dient-li a Pere: «És el Senyor» (Jn 21, 7) i María de Magdala,
amb el seu «Rabuni =Mestre». (Jn 21,16).
Els místics busquen
Déu «des de la nit fosca de l’ànima» (St. Joan de la Creu). O, com Simeó, monjo
del s.X que es lamentava, perquè: de tant en tant, quan la seva ànima estava en
pau i en silenci, se li feia la llum en el seu interior, mentre que en altres
moments la veia llunyana i fins i tot amagada.
Cal entrar en l’interior
d’un mateix per trobar Jesús, i per ell, trobar Déu. Qui viu així és una nova
criatura. I, com deia Pau al corintis: «no ens
acovardim: encara que físicament ens anem consumint, interiorment ens
renovellem cada dia més.(2Co 4,16)
*.- Extracte del comentari a l’evangeli (Mc
4,35-40) escrit per: Vicente Martínez
Veure original: https://www.feadulta.com/anterior/ev-0-indice.htm
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada